vasárnap, november 18, 2018
   
Text Size
Login
English French German Hungarian Italian Portuguese Russian Spanish
pitbanner.swf

A vércsoport

Táplálkozási tanácsok vércsoportjaink szerint:      

Kedves olvasó szeretném hangsúlyozni, hogy az itt olvasott táplálkozási leírás nem biztos, hogy mindenkire egyaránt hat. Mindannyian más- más körülmények között élünk és máshogy hatnak ránk a táplálkozások. Befolyásolja a stressz, pihenés, környezet, lelki egyensúly. Az itt olvasott anyag irányadó és egy módszer a sok közül.

     

A vércsoportúak számára
Az A vércsoportúak számára a vegetáriánus étrend az ajánlott és különösen fontos, hogy az ételeket a lehető legtermészetesebb formában fogyasszák el, frissen és tisztán. Ennek a vércsoportnak a gyengéje az érzékeny immunrendszer és ok biológiailag fogékonyabbak a szívbetegségekre, rákos betegségekre és a cukorbetegségekre.
Fogyás tényezői:
Az A vércsoportúak ellentéte a 0-soknak teljesen! Míg a 0 vércsoportúakat az állati eredetű táplálék felgyorsítja és hatékonnyá teszi a 0 vércsoportúak metabolizmusát addig az A vércsoportúakra ez ellentétes hatást gyakorol. A vörös húsok fogyasztását követően nehézkesnek és kevésbé energikusnak érezheti magát, míg a növényi eredetű fehérjéknél nem. Ezt azzal lehetne magyarázni, hogy náluk az emésztőrendszerük lassabban dolgozza fel a nehéz ételeket. A húsokat az A vércsoportúak zsírként tárolják aminek oka az, hogy eltérő a gyomorsav szintjük.
Az A vércsoportúak a tejtermékeket is, nehezen tudják megemészteni ráadásul ezek inzulin reakciókat is kiválthatnak a szervezetben és a tejtermékek nagyon gazdagok telített zsírokban amelyek veszélyeztetik a szívet, valamint elhízáshoz és cukorbetegséghez vezethet.
A búza lúgos jellegű a 0 vércsoportúak számára de az A vércsoportúaknál ez savas jellegű.

 Fogyást elősegítő ételek:
- növényi olajok, szójaételek, zöldségek, ananász

Hízást elősegítő ételek:
- húsfélék, tejtermékek, veteménybab, búza.

Húsok és baromfi
Az A vércsoportúak akkor számíthatnak a legjobb hatásra, ha valamennyi húst száműzik az étrendjükből. Teljesen tartózkodjanak az olyan hentesáruk fogyasztásától, mint a sonka, kolbász, felvágottak. Ezek ugyanis nitriteket tartalmaznak, amelyek az alacsony gyomorsavszintnél elősegítik a gyomorrák kialakulását. Ha mégis húst szeretnének enni, akkor ajánlott a legsoványabb húsok de leginkább a vörös húsok helyett egyenek inkább baromfit. Az elkészítés sem mindegy ajánlott hogy inkább roston és grillezett formában készítsék el.
Semlegesek: csirke, pulyka.
Kerülendő: szalonna, sonka, liba, disznóhús, fácán, kacsa, bárány, vadhús, nyúl, birka.

Halak
Az A vércsoportú emberek hetente három vagy négy alkalommal mérsékelt mennyiségben ehetnek tengeri halakat, de kerülniük kell a fehérhúsúakat. A tengeri halakat sütve vagy grillezve kell fogyasztani, hogy megtartsák teljes tápértéküket. Az A vércsoportú nőknél, akinél előfordult a családban mellrák azok próbálják beleépíteni az étrendjükbe a csigákat.
Jótékonyak: ponty, ezüst sügér, tőkehal, csiga, lazac, sügér, pisztráng.
Kerülendő: kaviár, kagyló, nyelvhal, tengeri-folyami rák, hering, angolna, lepényhal, homár, tintahal, teknős, béka,

Tejtermékek és tojás
Az A vércsoportúak szervezete csak kis mennyiségű erjesztett tejterméket visel el, de minden teljes tejből készült tejterméket kerülni kell. A tojás fogyasztását is csökkenteni kell, mert nagymértékben növelhetik a nyáltermelést, amely allergiát, légzési problémát okozhat. Viszont ajánlott a joghurt, kefir, és zsírszegény tejföl fogyasztása. A nyers kecsketej a teljes tejet helyettesítheti. A legtöbb tejtermék nem emészthető, mert ellenanyagot termelnek a teljes tejben lévő legfontosabb cukor, és a D gallaktoz ellen. Ha valaki allergiás betegségben szenved, vagy légzési problémái vannak, akkor gondoljunk arra, hogy az elfogyasztott tejtermékek növelhetik a kiválasztott váladék mennyiséget.
Jótékonyak: szójasajt, szójatej.
Semleges: farmer sajt, kefir, mozzarella, joghurt, gyümölcs joghurt, kecskesajt, kecsketej,
Kerülendő: ajtok: amerikai sajt, camembert, krémsajt, edami, ementáli, cheddar, parmezán, Vaj, író, túró, jégkrém, tejsavó, magas zsírtartalmú tej.

Olajok és zsírok
Napi egy evőkanál olívaolaj segít az emésztésben és a kiválasztásban. Pozitív hatása van a szívre és csökkenti a koleszterinszintet.
Jótékonyak: lenmagolaj, olívaolaj.
Kerülendő: kukorica olaj, földimogyoró olaj, szezámolaj,

Dió és magvak
Számos magféle: dió, tökmag, napraforgó olaj, mandula fontos fehérje forrásként szerepel, A földimogyoró a legjótékonyabb hatású, mert egy bizonyos rákellenes lektint tartalmaz. Ha ön epebetegségben szenved, akkor magvak helyett kis mennyiségű mogyoróvajat fogyasszon.
Jótékonyak: földimogyoró, tökmag, mogyoróvaj.
Kerülendő: brazil dió, kesudió, pisztácia,

Babfélék és hüvelyesek
Szükségük van a babfélékben és hüvelyesekben található növényi fehérjékre, mert a hüvelyes növények biztosítják a megfelelő fehérje forrást. A veteménybab, a limabab, a száraz fehérbab olyan lektineket tartalmaznak, amelyek csökkentik az inzulin termelését, ami gyakran az elhízáshoz vezethet.
Jótékonyak: aduké bab, pinto bab, azuki bab, zöldbab, vörös lencse,
Kerülendő: rézszínű bab, vetemény bab, száraz fehér bab, vörös bab.

Gabonafélék
Naponta többször is fogyaszthatják ezeket az ételeket. Lehetőleg teljes őrlésű gabonákat fogyasszanak. Vezessék be étrendjükbe a kölest, szójalisztet, kukoricalisztet és a zabot. Vissza kell fogni a búza fogyasztását, mert a búza nyáktermelést vált ki. Az A vércsoportúaknak az a legjobb, ha izomszöveteik kissé lúgosak, a búza viszont savassá válik.
Jótékonyak: amaránt, hajdina,
Kerülendő: búzakrém, müzliféle, hétmagos gabona, búzakorpa, búzacsira, pirított kukoricapehely.

Kenyérfélék és teasütemények
Általában javasolt a fogyasztásuk. De akinek túlzott a nyáktermelése, vagy aki túlsúlyos, annak nem szabad teljes őrlésű búzából készült terméket ennie, számukra a szója, rizsliszt jelenthet némi megoldást.
Jótékonyak: essene kenyér, ezekiel kenyér, rizstorta,
Kerülendő: durumbúza, macesz, búzakorpából készült teasütemények, Angol teasütemények, sokmagos kenyér, magas fehérjetartalmú kenyér, teljes őrlésű búzából készült kenyér, fekete zabkenyér.

Gabona magvak és száraztészták
Ezek az ételek kiváló növényi fehérjeforrások. Lehetőleg tartózkodjanak a feldolgozott ételek: fagyasztott húsfélék, félkész tészták és mártások, vagy a félkész zöldséges rizsételek fogyasztásától. Inkább teljes őrlésű gabonából készült ételekhez egyenek.
Jótékonyak: hajdinakása, zabliszt, rizsliszt, rozsliszt, articsóka tészta,
Kerülendő: fehér liszt, búzadara tészta, teljes őrlésű búzából készült liszt, spenótos tészta.

Zöldségek
A zöldségek létfontosságúak az A vércsoportúak számára, hiszen ezek biztosítják az ásványi anyagokat, az enzimeket és az antioxidánsokat. A zöldségek fogyasztása a lehető legtermészetesebb állapotban ajánlott. A paprika irritálja az A vércsoportúak érzékeny gyomrát, akárcsak az erjesztett olívaolaj. A burgonyában, a káposztában lévő lektinekre is nagyon érzékenyek, a paradicsomot lehetőleg kerüljék. A brokkoli fogyasztása a sárgarépa, amerikai kelkáposzta, kelkáposzta, tök, spenót nagyon jó hatása miatt ajánlott. Alkalom adtán fogyasszanak fokhagymát, mert antibiotikum és immunrendszert erősítő hatása van. Megemlítésre méltó még a tofu is, ami úgyszintén jó hatással van az A vércsoportúak számára.
Jótékonyak: articsóka, sárga hagyma, petrezselyem, fokhagyma, répalevek, torma, tök, brokkoli kelkáposzta, spenót, sárgarépa, karalábé, cikória, póréhagyma, tofu, spanyolhagyma, fehérrépa,
Kerülendő: kínai káposzta, piros paprika, vöröskáposzta, fekete olíva, sárga paprika, édesburgonya, padlizsán, vörös burgonya, limabab, zöldpaprika, paradicsom,

Gyümölcsök
Az A vércsoportúak akár naponta háromszor is ehetnek gyümölcsöt, de inkább a lúgos jellegűeket kell előnybe részesíteni, mert ezek ellensúlyozzák az izmokban keletkezett savat. A dinnyék nehezen emészthetőek, de a sárgadinnye kerülendő, a trópusi gyümölcsök közül a mangó és a papaya rossz hatást gyakorol szervezetünkre. Az ananász viszont nagy segítséget jelent az emésztések során. A narancs fogyasztása kerülendő, mert irritálja a gyomrot és gátolja egyes fontos ásványi anyagok felszívódását. A grapefruit a narancs rokona és szintén savas gyümölcs de ez kivételesen pozitív hatást vált ki. A citrom segíti az emésztést és a nyálkahártya tisztítását. A banán zavarják az A vércsoportúak emésztését, hiszen köztudott, hogy a banán megrohad a szervezetünkben és így emésztődik ezért helyette, ajánlom a sárgabarackot és a fügét.
Jótékonyak: szárított füge, sötét, vörös, zöld szilva és a aszalt szilva, sárgabarack, földieper, grapefruit, citrom, ananász, áfonya,
Kerülendő: banán, sárgadinnye, rebarbara, kókusz, narancs, kókusz, mandarin, papaya, mangó.

Zöldség és gyümölcslevek
Az A vércsoportúak lehetőleg minden reggel fél citrom levéből készült, kis pohár langyos limonádé fogyasztásával kezdjék a napot. Ez segít csökkenteni az éjszaka felhalmozódott váladék mennyiségét.
Jótékonyak: fekete cseresznye, ananász, szilva, sárgabarack, sárgarépa, zeller, citrom,
Kerülendő: paradicsom, papaya, narancs.

Fűszerek
A fűszerek megfelelő kombinációja hatékonyan erősíti az immunrendszert. A szója alapú fűszerek, mint tamari, miso, és a szójaszósz nagyon jó hatásúak. A vas tartalmú ételek fogyasztása azért fontos, mert a vas általában hiányzik az A vércsoportúak étrendjéből. A tengeri alga és hínár nagyon jó jódforrás és számos más ásványi anyagot is tartalmaz Az ecet fogyasztását lehetőleg kerülni kell, mert a savak irritálják a gyomornyálkahártyát. A cukor és a csokoládé fogyasztása csak nagyon kis mennyiségben ajánlott.
Jótékonyak: árpamaláta, fokhagyma, szójaszósz, gyömbér miso.
Kerülendő: kapribogyó, fehérbors, fahéj, vanília, kukoricakeményítő, almaecet, kukoricaszirup, balzsam borecet, őrölt feketebors, szerecsendió zselatin, vörösbor, fehérborecet,

Ízesítők
A mustár az egyetlen jótékony hatású ízesítő, mert immunredszer erősítö hatása van. A ketchupot száműzze étrendjéből. Az alacsony gyomorsavszintű embereknél a pácolt ételek fogyasztása gyomorrák kialakulásához vezethet, ezért óvakodjunk ettől.
Jótékonyak: mustár
Kerülendő: ketchup, majonéz, worchester szósz.

Gyógyteák
Az A vércsoportúaknak serkenteni kell az immunrendszert. A galagonya erősíti a szívet, az aloe- lucerna-bojtorján fokozza az immunredszer működését, és védelmet nyújt a rák ellen is. A gyömbér és a szilfa fokozza a gyomorsavtermelést, a kamilla és a macskagyökér nyugtató hatású és kiválóan alkalmazható stressz ellen.
Jótékonyak: zöld tea, lucerna, gyömbér, orbáncfű, aloe, ginszeng, szilfa, galagonya, kamilla, görögszéna, csipkebogyó.
Kerülendő: macskamenta, kukoricabajusz, rebarbara, cayenne, vörös lóhere, sárga lórum.

Italok
A vörösbor pozitív szív- és érrendszeri hatása miatt jó napi egy pohár bor nőknél és férfiaknál is csökkenti a szívbetegségek kockázatát. Egyes esetekben a kávé is jótékony hatású lehet. Növeli a gyomorsavszintet és a szójával azonos enzimeket tartalmaz.
Jótékonyak: kávé, zöld tea, koffeinmentes kávé, vörösbor..
Kerülendő: sör, klub szóda, üdítőitalok, tömény szeszesitalok, kóla, fekete tea, szódavíz, diétás üdítok.

Vitaminok
Jótékonyak: B-vitamin: teljes őrlésű gabona, szójaszósz, halak, tojás, C-vitamin: málna, cseresznye, grapefruit, citrom, ananász E-vitamin: növényi olajok, teljes őrlésű gabonafélék, földimogyoró, zöldleveles zöldségek. Kalcium: joghurt, lazac, brokkoli, szója, szardínia, spenót, tojás, kecsketej. Vas: teljes őrlésű gabonafélék, babfélék, füge.
Kerülendő: A vitamin: tojás, spenót, sütőtök, brokkoli, sárgarépa.

Az A vércsoportúak számára ajánlott edzések:

Úszás:                   30-45perc    heti 3-4 alkalommal.
Tai Chi:                30-45perc    heti 3-5 alkalommal.
Golf:                     60perc         heti 2-3 alkalommal.
Hatha Jóga:           30perc         heti 3-5 alkalommal.
Aerobik:                30-45perc   heti 2-3 alkalommal.
Harcművészetek:   60 perc       heti 1-3 alkalommal.
Tornagyakorlatok: 30-45perc   heti 3 alkalommal.
Tánc:                     40-60perc   heti 3 alkalommal


 

Forrás: Dr. Peter J. D' Adamo Az ABO terv

További vércsoportok.........

RSS hirek budomagazin

A hírcsatorna nem található.

RSS hirek origo

ORIGO Sport

Szokolyai Szlávik Alex email: alexlevele@yahoo.com
Tel: 06304335972

Login Form