vasárnap, november 18, 2018
   
Text Size
Login
English French German Hungarian Italian Portuguese Russian Spanish
pitbanner.swf

B vércsoport

Táplálkozási tanácsok vércsoportjaink szerint:

Kedves olvasó szeretném hangsúlyozni, hogy az itt olvasott táplálkozási leírás nem biztos, hogy mindenkire egyaránt hat. Mindannyian más- más körülmények között élünk és máshogy hatnak ránk a táplálkozások. Befolyásolja a stressz, pihenés, környezet, lelki egyensúly. Az itt olvasott anyag irányadó és egy módszer a sok közül.

B vércsoportúak számára
Azt mondhatnánk, hogy a B vércsoportúak bizonyos kifinomulást jelentenek az evolúció során. Az életerős és talpraesett B vércsoportúak a modern élet számos súlyos betegségeit le tudjálk küzdeni, mint pl.: a szívbetegségeket és a rákot.

Fogyás tényezői:
A B vércsoportúak számára a leghizlalóbb étel a kukorica, a hajdina, a lencse, a földimogyoró és a szezámmag. Ha átszoknak a vércsoportjuknak megfelelő étrendre, akkor a vércukorszintjük étkezés után is a normális értéken marad. A napi többszöri kis mennyiségű étkezéssel az a probléma, hogy megzavarja a szervezet természetes éhségérzetét és egy idő után állandóan éhes lesz, ami nem igazán kedvező azoknak, akik fogyni szeretnének. Nagyon fontos, hogyha az ételek nem emésztődnek meg hatékonyan, akkor nem alakulnak át energiává, hanem zsírként tárolódnak szervezetünkben. A fogyni kívánóknak azt tanácsolom, hogy kerüljenek mindent, amiben búza található.

Fogyást elősegítő ételek: húsfélék, zöldségek, tojás/ alacsony zsírtartalmú tejtermékek, máj, édesgyökér tea, ananász
Hízást elősegítő ételek: kukorica, lencse, földimogyoró, szezámmag, hajdina, búza.

Húsok és baromfi
Úgy tűnik a B vércsoportúak szervezetében közvetlen összefüggés van a stressz és a vörös húsok fogyasztása között. Ha kimerült vagy stresszes, akkor marhahús vagy pulyka helyett inkább bárányt, birkát, vagy nyúlhúst egyenek hetente néhány alkalommal. Ha korábban gyakran evett baromfit, akkor most pulyka vagy fácán fogyasztását ajánlom helyette. A csirkehúst, ha lehet kerülni kell, ennek a vércsoportnak.
Semlegesek: bárány, birka, nyúl és vadhús
Kerülendő: szalonna, liba, disznóhús, csirkehús sonka, fürj, szív, fogoly, kacsahús.

Halak
Nagyon hasznosak a tengeri halak különösen a mélytengeri, mint a tőkehal, lazac, amelyek tápláló olajokban gazdagok. A fehérhúsú halak, mint a lepényhal az óriás lapos hal és a nyelvhal kitűnő minőségű fehérjeforrást jelent. A rákfélék tengeri rák, a homár, a garnéla rák és az éti kagylók fogyasztása viszont kerülendő.
Jótékonyak: szardínia, sügér, tőkehal, lepényhal, ördöghal, tengeri pisztráng, lazac, csuka, tokhal, nyelvhal.
Kerülendő: szardella, angolna, tengeri sügér, béka, garnélarák, csiga, homár, barracuda.

Tejtermékek és tojás
Egyedül a B vércsoportúak fogyaszthatják az összes tejterméket, mert a B típusú antigénben található elsődleges cukor a D-galaktóz. A kefir, joghurt termékekkel érdemes kezdeni mivel ezeket a szervezet jobban tolerálja, mint a friss termékekből készült tejtermékeket. Ellentétben a többi vércsoporttal a B vércsoportúaknak nem tesznek jót a szója alapú készítmények.
Jótékonyak: túró, kefir, mozzarella, feta sajt, joghurt, kecskesajt, kecsketej.
Kerülendő: amerikai sajt, jégkrém, kék sajt,

Olajok és zsírok
Napi egy evőkanál olívaolaj segít az emésztésben és a kiválasztásban. Kerüljék a szezámolaj, napraforgó olaj, kukorica olaj használatát.
Jótékonyak: olívaolaj.
Kerülendő: kukorica olaj, földimogyoró olaj, szezámolaj, napraforgó olaj.

Dió és magvak
A magvak többsége nem ajánlott a B vércsoportúak számára többek között a földimogyoró, szezámmag és napraforgó olaj.
Semlegesek: gesztenye, dió, mandula, brazil dió.
Kerülendő: kesudió, pisztácia, mogyoró, mák, földimogyoró, tökmag, pisztácia, szezámmag.
 
Babfélék és hüvelyesek
A B vércsoportúak csak néhány babfélét és hüvelyest fogyaszthatnak, mivel számos babféle, mint például lencse, garbanzo bab, tarkabab és fekete szemű bordó az inzulin termést zavaró lektineket tartalmaz.
Jótékonyak: veteménybab, száraz fehérbab, limabab, vörös szójabab.
Kerülendő: zöld lencse, feketebab, adukebab, házi lencse, tarkabab.
 
Gabonafélék
Ha a B vércsoportú ember követi az étrend előírásait, akkor a búza fogyasztása nem okozhat problémát. Kerüljék a rozst, mert a keringési rendszerben lerakódva keringési zavarokat esetleg agyvérzést okozhat. A kukorica és a hajdina lelassítja a metabolizmust (zsíranyagcserét), szabálytalan inzulintermelést, folyadék visszatartást és fáradságérzetet okozhat. A B vércsoportúaknál fontos az egyensúly, ezért egyenek többféle gabonát.
Jótékonyak: köles, zabliszt, rizskorpa, puffasztott rizs, tönkölybúza.
Kerülendő: búzakrém, árpa, búzakorpa, hajdina, búzacsira, rozs, kukoricapehely.

Kenyérfélék és teasütemények
A búza, a kukorica, a hajdina és a rozs kerülendő önöknek. Próbálják ki a natúrboltokban kapható Essene és Ezekiel kenyereket ezek nagyon jó táplálóak, és csirázott búzából készülnek így nagyon egészségesek.
Jótékonyak: essene kenyér, ezekiel kenyér, rizstorta, köles, barnarizs kenyér.
Kerülendő: durumbúza, bagett búzából 100% os rozskenyér, kukorica sütemények, búzakorpa sütemények.

Gabona magvak és száraztészták
Lehetőleg mérsékeljék a tészta és rizs fogyasztását.
Jótékonyak: zabliszt, rizsliszt.
Kerülendő: hajdinakása, kuszkusz, articsóka tészta, árpaliszt.
 
Zöldségek
Sok olyan tápláló zöldség van, ami kedvező hatást gyakorol önökre ezek akkor fejtik ki hatásukat igazán, ha 3-5 alkalommal fogyasztjuk őket. A B vércsoportúak teljesen iktassák ki a paradicsomot, mert irritálja a gyomor nyálkahártyáját. Az olíva is kerülendő, mert allergiás reakciót válthat ki önökből. Mivel a B vércsoportú emberek fogékonyabbak a vírusfertőzésekre ezért a sok magnéziumot tartalmazó zöldleveles zöldségek fogyasztása ajánlott, mert a magnéziumban fontos vírusellenes anyag található. Egyébként a magnézium hasznos lehet a B vércsoportú ekcémás gyerekeknél is.
Jótékonyak: répa, kelkáposzta, sárga, piros, zöld-paprika, édesburgonya, brokkoli, kelbimbó, petrezselyem, karfiol, fehér káposzta, amerikai kelkáposzta.
Kerülendő: articsóka, kukorica, retek, avokadó, tofu, tökmag, paradicsom

Gyümölcsök
Az ananász főleg azok számára fontos, akik hajlamosak a felfúvódásra, különösen akkor, ha nincsenek hozzászokva a tejtermékek és húsok fogyasztásához. Az ananász egyik enzimje segít az ételek könnyebb megemésztésében.
Jótékonyak: ananász, banán, áfonya, papaya, szőlő, szilva.
Kerülendő: kókusz, rebarbara, gránátalma, datolyaszilva.

Zöldség és gyümölcslevek
A B vércsoportúak nyugodtan fogyaszthatják a legtöbb zöldség és gyümölcslevet. A könyv szerzője irt egy receptet, ami immun és idegrendszer erősítő: Összekeverünk 1 evőkanál lenmagolajat 1 evőkanál jó minőségű lecitin granuláttal és 2,5 dl gyümölcslével. Mindezt jól összerázzuk és megisszuk. A lecitin állatokban és növényekben is megtalálható anyag, amelynek metabolizmust és immunrendszer serkentő tulajdonságai vannak.
Jótékonyak: ananász, káposzta, papaya, szőlő, áfonya.
Kerülendő: paradicsom.
 
Fűszerek
A B vércsoportúak számára leginkább a gyömbér, a torma, a curry és a cayenne bors jellegű csípős fűszerek ajánlottak. Kivételt képez a fekete és a fehér bors. Az édes fűszereknek viszont gyomorirritáló hatása van ezért nem tanácsos az árpamaláta, kukoricaszirup, kukoricakeményítő, és a fahéj. Csokoládét csak kis mennyiségben ajánlatos.
Jótékonyak: gyömbér, torma, curry, petrezselyem.
Kerülendő: szegfűbors, zselatin, mandulakivonat, fahéj, fehérbors, kukoricakeményítő, kukoricaszirup.
 
Ízesítők
A B vércsoportúaknak a ketchup kivételével minden ízesítőt fogyaszthatnak.
Jótékonyak: szinte minden.
Kerülendő: ketchup,
 
Gyógyteák
A gyömbérteát az emésztőrendszer izgatására, a borsmentát, pedig a megnyugtatására ihatjuk. A ginszeng különösen ajánlott, mert pozitív hatású az idegrendszerre. Az édesgyökér különösen jó hatást gyakorol a B vércsoportúak számára.
Jótékonyak: zöld tea, gyömbér, orbáncfű, ginszeng, borsmenta, zsálya, petrezselyem.
Kerülendő: aloe, komló, rebarbara, hárs.

Italok
A B vércsoportúak számára az a legjobb, ha italként csak gyógyteákat, zöld teát, gyümölcslevet isznak. Noha a kávé és a közönséges tea és a bor nem káros hatású.  A vércsoport szerinti étrend titka a teljesítmény maximális fokozása, nem pedig a szinten tartása. Ha hozzászokott a kávé fogyasztásához, akkor fokozatosan térjen át a zöld teaivásra.
Jótékonyak: zöld tea,
Kerülendő: tömény szeszesital klub szóda, diétás üdítők, kóla, szódavíz.

Az B vércsoportúak számára ajánlott edzések:

Úszás:                     30-45perc   heti 3 alkalommal.
Tai Chi:                   45perc        heti 2 alkalommal.
Golf:                        60perc        heti 2-3 alkalommal.
Súlyzózás:               30-45perc   heti 3 alkalommal.
Aerobik:                  45-60perc    heti 3 alkalommal.
Harcművészetek:    30-60 perc   heti 3 alkalommal.
Tenisz:                    45-60perc    heti 3 alkalommal.

Forrás: Dr. Peter J. D' Adamo Az ABO terv

További vércsoportok...........

RSS hirek budomagazin

A hírcsatorna nem található.

RSS hirek origo

ORIGO Sport

Szokolyai Szlávik Alex email: alexlevele@yahoo.com
Tel: 06304335972

Login Form