vasárnap, november 18, 2018
   
Text Size
Login
English French German Hungarian Italian Portuguese Russian Spanish
pitbanner.swf

0 vércsoport

Táplálkozási tanácsok vércsoportjaink szerint:

 
Kedves olvasó szeretném hangsúlyozni, hogy az itt olvasott táplálkozási leírás nem biztos, hogy mindenkire egyaránt hat. Mindannyian más- más körülmények között élünk és máshogy hatnak ránk a táplálkozások. Befolyásolja a stressz, pihenés, környezet, lelki egyensúly. Az itt olvasott anyag irányadó és egy módszer a sok közül.
 
0 vércsoportúak számára
Fogyás tényezői:Kezdetben a gabonafélék, a kenyér, a hüvelyesek köztük is elsősorban a bab fogyasztásának csökkentése révén érhetünk el fogyást. A búzacsirában és a búzákban készült termékekben található glutén jelenti az egyik fő hizlaló faktort a 0 vércsoportúak számára. Kisebb mértékben a kukoricának is ilyen hatása van a szervezetre.
Egyes babfajták és más hüvelyesek különösen a lencse és a veteménybab (Kidney bab) tartalmaznak olyan lektineket, amelyek lerakodnak az izomszövetben ez által lúgosabbá és a fizikai aktivitásra kevésbé alkalmassá, teszi őket.
A másik elhízási faktort a pajzsmirigyműködéshez lehetne kötni, mert náluk alacsony a pajzsmirigyhormonok szintje, és a vércsoportjukban nincs elegendő jód (az az ásványi anyag, mely a pajzsmirigyhormonok termeléséhez elengedetlen.) A csökkent pajzsmirigyműködés hízással, folyadék visszatartással, izomleépüléssel és fáradtságérzéssel jár együtt.
 
Fogyást elősegítő ételek:
- tengeri halak, tengeri hínár, jódozott só, máj, vörös húsok, kelkáposzta, spenót, brokkoli. ananász.
 
 
Hízást elősegítő ételek:
- búza, kukorica, veteménybab, fehér bab, lencse, káposzta, kelbimbó, karfiol, mustár
Részletesebben az étkezésekről, ami elengedetlen a 0 vércsoportú emberek számára!
A 0 vércsoportúak az intenzív fizikai munkára, testedzésre és állati eredetű ételek fogyasztására törekedjenek mivel számukra ez a legjobb. A 0 vércsoportúak étrendjének sikere azon múlik, hogy sovány, vegyszerektől mentes húst, baromfit és halat fogyasszanak. A 0 vércsoportúak emésztőrendszere még nem teljesen szokott hozzá a tejtermékek és gabonafélék fogyasztásához ezért ezeket nehezebben tudják megemészteni.
 
Húsok és baromfi:
Sovány marhahúst, bárányt, pulykát, csirkét és halat olyan gyakran ehet, amilyen gyakran csak megkívánja. Minél erősebb az edzési terve, annál nagyobb mennyiségű fehérjére van szüksége, de azért szem előtt kell tartani azt, hogy a mennyiség ne haladja meg egyszerre a 180g-ot. A 0 vércsoportú emberek hatékonyan meg tudják emészteni a húst, mert magas a gyomorsavszintjük. Vigyázni kell arra, hogy megfelelő legyen az egyensúly az elfogyasztott húsok és zöldségek, valamint a gyümölcsök mennyisége között, hogy elkerülhető legyen a túlzott savtermelés, ami irritálhatja a gyomor nyálkahártyáját és a fekély kialakulásához vezethet.
Jótékonyak: marhahús, szív, birkahús, darált marhahús, bárányhús, borjúhús, bölényhús, máj, vadhús.
Kerülendő: szalonna, sonka, liba, disznóhús.
 
Halak:
A 0 vércsoportú emberek vére gyakran nehezebben alvad meg, ezért a halolajok fogyasztása hasznos lehet. A halolajok szedése hatékonyak a belek gyulladásos betegségei ellen. A tengeri halak a 0 vércsoportúak étrendjének lehetőleg fő összetevői legyenek.
Jótékonyak: sügér, tőkehal, kardhal, lazac, hering, szardínia, csuka, teknős.
Kerülendő: barracuda, törpeharcsa, füstölt lazac, polip, kaviár, kagylóhéj őrlemény.
 
Tejtermékek és tojás:
A 0 vércsoportú embereknek szigorúan vissza kell fogniuk a tejtermékek fogyasztását. De megoldás számukra a szójatej és a szójasajt, melyek magas fehérjetartalmúak. Ami ezekből a termékekből fontos, az a kalcium, amit más úton is bevihetünk a szervezetbe. Ez leginkább a nőknél elengedhetetlen.
Jótékonyak: nincsenek de, vannak viszont semlegesek, mint pl.: vaj, mozzarella, farmer sajt, feta, kecskesajt.
Kerülendő: sajtok: amerikai, edami, parmezán, kék, ementáli, camembert, cheddar, kefir, tejsavó, túró és mindenfajta joghurt. Jégkrém.
 
Olajok és zsírok:
A 0 vércsoportúak szervezete jól bírja az olajokat és nagyon jó hatásúak a szívre és az artériákra Kiváló alkalmazás a vér koleszterin szintjének a csökkentésére is.
Jótékonyak: lenmagolaj, olívaolaj.
Kerülendő: kukorica olaj, földimogyoró olaj,
 
Dió és magvak:
A 0 vércsoportúak számára a kiegészítő növényi fehérjék jó forrását kínálja a dió és a különböző magvak. Nincs feltétlenül szükség rájuk, és csak óvatosan szabad fogyasztani őket a magas zsírtartalmuk miatt. A magvak néha emésztési problémákat okozhatnak, ezért alaposan meg kell rágni.
Jótékonyak: tökmag, dió
Kerülendő: mogyoró vaj, kesudió, pisztácia, mák, földimogyoró.
 
Babfélék és hüvelyesek:
A 0 vércsoportúak szervezete általában rosszul hasznosítja a babot. A bab általában gátolja más fontos tápanyagok, például a hús hasznosítását, emésztését. A babfélék fogyasztása kissé savassá teszi az izomszöveteket. A 0 vércsoportúak teljesítménye akkor jobb, ha kissé savasak az izomszövetek. A jótékony hatású babfélék azonban elősegítik az emésztőrendszer erősödését és a fekélyek gyógyulását, miután a fekélyekre alkalmas szervezetben magas a gyomorsavszint.
Jótékonyak: aduke bab, pinto bab, azuki bab, fekete szemű borsó.
Kerülendő: rézszínű bab, vetemény bab, száraz fehér bab, házi lencse, zöld lencse, vörös lencse.
 
GabonafélékA 0 vércsoportúak nem jól tűrik a teljes őrlésű gabonaféléket, ezért ezeket teljesen ki kell hagyni az étrendből. Zavarják a jótékony hatású ételek hasznosítását. A búzából készült ételek a legfőbb bűnösök a 0 vércsoportúak elhízásában. A búzacsírában található glutének zavarják a 0 vércsoportúak emésztési folyamatait Az ételek lassabban alakulnak át energiává, így zsír formájában tárolódnak.
Jótékonyak: nincsenek de, vannak viszont semlegesek, mint pl.: puffasztott rizs, árpa, tönkölybúza, köles, rizskrém, rizskorpa.
Kerülendő: kukoricapehely, farina, hétmagos gabona, kukoricaliszt, búzakorpa, zabliszt, búzacsíra.

Kenyérfélék és teasütemények:
Ezeknek az ételek mindegyike tartalmaz búzát, ezért ha lehet, mellőzzék őket étrendjükből. Még a búzamentes kenyér is ártalmas lehet a O vércsoportúak számára ha túl gyakran fogyasztja, mivel a genetikai állomány nem alkalmazkodott a gabonafélékhez.
Jótékonyak: essene kenyér, ezekiel kenyér.
Kerülendő: fehér bagett, maces, búza, búzakorpa sütemények, kukorica sütemény, sok- magvas kenyér, teljes őrlésű búzából készült kenyér, durumbúza, csirázott búzából készült kenyér, angol teasütemények, magas fehérjetartalmú kenyér
 
Gabona magvak és száraztészták:
Nincs olyan gabonaféle vagy száraztészta, amely jótékony hatású volna a 0 vércsoportúak számára. A legtöbb száraztészta búzalisztből készült, ezért ilyesmit csak ritkán fogyasszunk.
Jótékonyak: Hát azok nincsenek de, vannak viszont semlegesek, mint pl.: árpaliszt, hajdina, rizsliszt, barna rizs, rozsliszt, articsókatészta, fehér rizs,
Kerülendő:csirázott búzából készült liszt, fehér liszt, durumbúzaliszt, glutén liszt, teljes őrlésű búzából készült liszt. Spenótos tészta.
 
Zöldségek:
A zöldségek bizonyos csoportjai nem tesznek jót a 0 vércsoportúaknak. Például a káposzta, a karfiol, a kelbimbó és a mustár gátolja a pajzsmirigyműködést, A K- vitaminban gazdag zöld levelű zöldségek, mint a kelkáposzta, a saláta, a brokkoli és a spenót nagyon jó hatásúak. A padlizsán és a burgonya fogyasztása ízületi problémákat okozhat. A kukorica az inzulintermelést befolyásolja, ami gyakran cukorbetegséghez és elhízáshoz vezethet. A 0 vércsoportúak nyugodtan ehetnek paradicsomot.
Jótékonyak: articsóka, kelkáposzta, karalábé, póréhagyma, vöröshagyma, spanyol hagyma, spenót, fokhagyma, brokkoli, torma, kelkáposzta, tök, piros paprika, petrezselyem, fehérrépa, édesburgonya.
Kerülendő: avokadó, padlizsán, olajbogyó, kínai káposzta, gomba, vöröskáposzta, vörös és fehér burgonya, mustár, karfiol, fehér és sárga kukorica, kelbimbó
 
Gyümölcsök
A gyümölcsök nemcsak fontos rost-, vitamin- és ásványi anyagforrások, hanem kitűnő választási lehetőséget kínálnak a kenyér és a tésztafélék helyett. A szilvafélék és a füge azért olyan jó hatásúak, mert ezek inkább lúgos, mint savas reakciót váltanak ki az emésztőrendszerben. A 0 vércsoportúak emésztőrendszere erősen savas kémhatású, ezért van szükség lúgos hatásra a fekélyek és gyomorbántalmak elkerüléséhez. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden lúgos kémhatású gyümölcs jót tenne. A dinnyékre a 0 vércsoportúak érzékenyek. A narancs, a mandarin és az eper fogyasztását szintén érdemes elkerülni magas savtartalmuk miatt. Magas savtartalmú a grapefruit is de kis mennyiségben mégis jó hatású, mert emésztés után lúgos jellegű lesz. Érdemes tartózkodni a földi szedertől, mert rontja az emésztést, és különösen mellőzni kell a kókuszt és a kókusztartalmú ételeket, kókusz olajt. Ez az olaj ugyanis gazdag telített zsírokban és kevés jó hatása van.
Jótékonyak: szárított füge, sötét, vörös, zöld szilva és a aszalt szilva.
Kerülendő: földi szeder, sárgadinnye, rebarbara, kókusz, narancs, eper, mandarin.

Zöldség és gyümölcslevek
A zöldséglevek fogyasztása lúgos tulajdonságuk miatt kedvezőbbek, mint a gyümölcslevek. Ha mégis a gyümölcslevek esnek jobban, akkor csak arra figyeljünk, hogy kevés legyen a cukortartalma. Az ananász lé jótékony hatású lehet a vízvisszatartás, és puffadás elkerülésére, mivel mindkét tényező súlynövekedést eredményez.
Jótékonyak: fekete cseresznye, ananász, szilva,
Kerülendő: almalé, káposzta, almabor, narancs.
 
Fűszerek
A megfelelő fűszerek kiválasztása javíthatja az emésztőrendszer és az immunrendszer működését. A tengeri alga alapú ízesítők nagyon jó hatásúak mert jódban igen gazdagok. A tengeri algák fogyasztása mérsékli a savszintet és csökkenti a fekélyeket is. Az algákban a található fluktóz megvédi a gyomor és a bél nyálkahártyáját, a fekélyt okozó baktériumok támadásától. A petrezselyem, a curry és a cayenne bors jól megnyugtatja az emésztőrendszert, ugyanakkor a fekete- fehér bors és az ecet irritálja. A cukortartalmú ételek nem károsak, de fogyasztásukat vissza kell szorítani.
Jótékonyak: szentjános kenyér, tengeri hínár, cayenne bors, curry petrezselyem, alga, kurkuma.
Kerülendő: kapribogyó, fehérbors, fahéj, vanília, kukorica keményítő, almaecet, kukoricaszirup, balzsam borecet, őrölt feketebors, szerecsendió.
 
Ízesítők
Nincsenek olyan ízesítők, amelyek jótékonyak volnának a 0 vércsoportúak számára. A mustárt, a majonézt és a saláta dresszinget kis mennyiségben ajánlatos fogyasztani, lehetőleg alacsony zsír- és cukortartalmú változatban. Valamennyi pácolt étel emészthetetlen a 0 vércsoportúak számára, mert ezek súlyosan irritálják a gyomornyálkahártyát. Néha ehetnek paradicsomot de a ketchup fogyasztását kerüljék, mert az ecethez hasonló összetevői vannak.
Jótékonyak: nincsenek de, vannak viszont semlegesek, mint pl.: Almalekvár, mustár, majonéz,saláta dresszinget lehetőleg alacsony zsír- és cukortartalmút, worchester szósz,
Kerülendő: ketchup, kóser savanyúság, kapros savanyúság, édes savanyúság, redish.

Gyógyteák
A 0 vércsoportúak számára az emésztő- és immunrendszer megnyugtatása az elsődleges szempont a gyógyteák szerepe itt csak ekkor hangsúlyos.
Jótékonyak: tyúkhúr, gyermekláncfű, gyömbér, komló, hárs, eperfa, petrezselyem, borsmenta, csipkebogyó, szárcsagyökér, szilfakéreg, zöld tea.
Kerülendő: lucerna, aloe, bojtorján, kukoricabajusz, tárnics, aranygyökér, vörös lóhere, rebarbara, orbáncfű, szenna, perlevél

Italok
A szódavíz és a tea teljesen ártalmatlan. A sör csak kis mennyiségben fogyasztható. A kávé problémákat okozhat, mert megemeli az amúgy is magas gyomorsavszintet ezért ajánlott a lépcsőzetes leszokás de, a zöld tea jó koffeintartalmú helyettesítő lehet.
Jótékonyak: klubszóda, szódavíz.
Kerülendő: presszókávé, kóla, fekete tea, koffeinmentes kávé, diétás üdítők, tömény szeszesital, üdítők.
 
Vitaminok
Jótékonyak: B-vitamin: húsok, máj, vese, tojás, halak, dió, zöldleveles zöldségek, gyümölcsök K-vitamin: máj, tojássárgája, kelkáposzta, spenót Kalcium: szardínia, lazac, brokkoli Jód: tengeri halak, tengeri moszat, jódozott só. Mangán: édesgyökér, barnamoszat.
Kerülendő: A vitamin: sárga, narancssárga és zöld színű levesek, zöldségek. E vitamin: növényi olajok, máj, dió
 
A 0 vércsoportúak számára ajánlott edzések:
Aerobik:                  40-60perc heti 3-4 alkalommal.
Úszás:                     30-45perc heti 3-4 alkalommal.
Kocogás:                30perc       heti 3-4 alkalommal.
Súlyzózás:              30perc       heti 3 alkalommal.
Harcművészetek:    60 perc     heti 1-3 alkalommal.
Tornagyakorlatok:  30-45perc heti 3 alkalommal.
Kerékpározás:        30perc       heti 3 alkalommal.
Tánc:                      40-60perc heti 3 alkalommal.
Forrás: Dr. Peter J. D' Adamo Az ABO terv
 
Többi vércsoport.......

 

 

 

RSS hirek budomagazin

A hírcsatorna nem található.

RSS hirek origo

ORIGO Sport

Szokolyai Szlávik Alex email: alexlevele@yahoo.com
Tel: 06304335972

Login Form